Wanneer je de melding ''Kan geen bewerkingen uitvoeren op een Mac'' te zien krijgt, check dan eerst of je binnen Microsoft Office 365 bent ingelogd met de juiste @edu.surfspot.nl gebruikersnaam. Ben je ingelogd met de juiste gebruikersnaam met een actieve licentie en zie je nog steeds deze melding? Dan zijn er waarschijnlijk beschadigde bestanden aanwezig in de bibliotheekmap van jouw Mac. We raden je aan om Microsoft Office 365 opnieuw te installeren met behulp van onderstaande stappen.
1. Verwijder alle Office licentiebestanden, dit kun je doen via de volgende link: https://support.office.com/nl-nl/article/office-licentiebestanden-verwijderen-op-een-mac-b032c0f6-a431-4dad-83a9-6b727c03b193 - klik op "Download het hulpprogramma voor het verwijderen van licenties." en volg de rest van de stappen.
2. Sleep Office vervolgens naar de prullenmand via stap 1 t/m 3 uit de volgende link: https://support.office.com/nl-nl/article/office-voor-mac-verwijderen-eefa1199-5b58-43af-8a3d-b73dc1a8cae3?omkt=nl-NL&ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
3. Start je Mac opnieuw op.
4. Als dit is gebeurd kun je Microsoft Office 365 opnieuw installeren. Hiervoor heb je per mail een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen. Dit zijn de gegevens die je kunt gebruiken om Office te installeren. Onderneem hiervoor de volgende stappen:
- Ga naar https://portal.office.com/OLS/MySoftware.aspx
- Vul hier de gebruikersnaam en wachtwoord in.
- Klik op "Office installeren". De software wordt nu op je computer geïnstalleerd.