Als student of medewerker kun je bij SURFspot inloggen met het account van jouw mbo, hogeschool of universiteit. SURFspot beheert de inloggegevens niet, wij kunnen geen gegevens voor je opzoeken.
De meest voorkomende foutmeldingen die je tijdens het inloggen kunt krijgen zijn:
- "Inloggen mislukt"
- "Dit product is niet beschikbaar voor jouw instelling"
- "Je kenmerk is niet toegestaan"
Dit is wat je kunt doen:
Log in via de volgende link: https://profile.surfconext.nl/my-profile
Je ziet dan je persoonlijke inloggegevens die SURFspot van jouw instelling ontvangt. Bij het veld “Affiliation” of "Betrekking" moet de waarde student of employee staan (voorbeeld). Staat dit er niet, dan heb je geen toegang tot SURFspot.
Wanneer de waarde student of employee ontbreekt raden wij je aan contact op te nemen met de ICT-helpdesk van jouw onderwijsinstelling. Zij kunnen dit voor je aanpassen, zodat je kunt inloggen.
Krijg je nog steeds een foutmelding?
Is jouw SURFconext-profiel compleet en krijg je nog steeds de foutmelding "Dit product is niet beschikbaar voor jouw instelling" te zien? Dan heeft jouw onderwijsinstelling geen overeenkomst afgesloten voor het product dat je wilt bestellen.
Ben je nieuw op SURFspot?
Als nieuwe student is het ook mogelijk dat je pas per 1 september kunt inloggen en bestellen. Dit verschilt per onderwijsinstelling.